zesde leerjaar

15/10/2017

De VisitatieRun!

De visitatierun!

Iris had een heuse uitdaging voor ons klaar… We moesten op één dag het aantal kilometers evenaren die de kinderen de afgelopen maand gelopen hebben op school. Gelukkig konden we eerst op school genieten van een heerlijk ontbijt, daarna stonden we stevig in onze schoenen om…

29/09/2017

Bedankt wereldburgers!

Beste wereldburgers,

Wat zijn we blij om te zien dat de muur tot   de dag van vandaag nog steeds verder groeit...

Bedankt voor al jullie mooie vakantieherinneringen: foto's, tekeningen, briefjes,...

De eerste maand van het schooljaar zit er bijna op.

Volgende week   wordt de muur…

28/09/2017

Aan zee - dag 4!

Dag 4 is aangebroken! Vandaag staat in het teken van ontspanning.  Na een stevig ontbijt eerst nog even de benen strekken door onze dans te oefenen en dan kunnen we aan het knutselen gaan met klei en schelpen. Het resultaat  blijft nog even een verrassing.  We maken ook een bedankkaartje voor onze…
27/09/2017

Aan zee - dag 3!

Dag drie ! We zijn vanmorgen sportief gestart met onze zeeklasdans. Dansen zit ons duidelijk in het lijf.   Nadien  hebben we onze schelpen gewassen.  Velen hebben een mooie verzameling aangelegd. Tijd om de laarzen aan te trekken en naar het strand te gaan. Daar stond de garnaalvisser ons al op…
26/09/2017

Aan zee - dag 2!

Vele kinderen waren vanmorgen al vroeg wakker om aan dag 2 te starten! Vandaag stond volledig in teken van WOI. Na een stevig ontbijt vertrokken we met de bus richting de Dodengang. Daar leerden ze heel wat over de loopgraven.  In de namiddag bezochten we het In Flanders Fields Museum. In kleine…
25/09/2017

Aan zee - dag 1!

Vanmorgen zijn we goed vertrokken richting de zee! Met een stralend zonnetje  trokken we meteen richting strand om de zeelucht op te snuiven en schelpen te rapen. Na onze  goed gevulde monden met een picknick trokken we met de tram richting de Doornpanne. Daar trokken we de duinen in met een gids…
15/09/2017

Wereldburgersmuur 1

Hebben jullie de wereldburgersmuur in de gele zaal al gezien?

Ook dit schooljaar zal deze opnieuw aangekleed worden in wereldburgerlijke thema’s door de Milieu-Op-School-groep.

Dit jaar wordt het dan ook een muur van ons allemaal SAMEN want dat is dan ook het jaarthema. Iedereen krijgt de…

09/09/2017

Kennismaken met onze meters en peters van het zesde leerjaar!

Vrijdagnamiddag maakten we kennis met onze meter of peter. Wat was het spannend! Zoem had de naamkaartjes aan onze peters en meters gegeven. Hierdoor moesten we eerst op zoek gaan. Eens we elkaar gevonden hadden, mochten we kennismaken. We maakten ook een portret van elkaar. Wat waren de…